Vitamín C s bioflavonoidmi 1000 mg 60 kapsúl

Kód: 1266
5,52 € –13 %
c
5,52 € –13 % 4,80 € / ks
Skladom

Vitamín C 1000 mg je doplnok výživy vo forme kapsúl, obohatený o bioflavonoidmi  - až 90%

Detailné informácie

Podrobný popis

Vitamín C 1000 mg Bellis s bioflavonoidmi 60 kapsúl

Vitamín C označovaný aj ako kyselina L-askorbová (L-300) je dôležitou súčasťou organizmu každého zdravého človeka. Podporuje vstrebávanie ťažkých kovov, v tele pôsobí ako antioxidant a vytvára kolagén starajúci sa o zdravé ďasná, zuby, kosti a krvné cievy. Zatiaľ čo väčšina živočíchov si dokáže vytvárať vlastný vitamín C, človek je odkázaný na jeho denný príjem. Buď prostredníctvom vybraných druhov ovocia a zeleniny, alebo vo vode rozpustných práškov a tabliet.

V histórii sú známe prípady úmrtia pirátov a stroskotancov, ktorí po dlhej plavbe mori zomierali z dôvodu nedostatku rastlinnej potravy. Postupne im vypadávali zuby, trápili ich fraktúry kostí, hnisavé rany a rozpadávajúca sa koža.

Skorbut je choroba spôsobená nedostatkom vitamínu C. Medzi jej symptómy patrí podkožné krvácanie a ťažké hojenie aj malých rán. Modriny a opuchy spôsobené ľahkými úrazmi, vypadávanie vlasov, zubov a bolesti kĺbov môžu byt príznakmi oslabenia ciev, spojivového tkaniva a kostí. Aj toto sú následky deficitu vitamínu C v ľudskom tele. V súčasnosti je skorbut veľmi vzácnym ochorením. Skorbut však nezmizol úplne, pretože jeho znaky sa môžu objaviť ako sprievodný jav pri niektorých veľmi prísnych diétach.

Vedecké štúdie preukázali, že vitamín C zvyšuje odolnosť voči chladu.

Ďalšie príznaky nedostatku vitamínu C u dospelých:

• strata pružnosti ciev
• objavuje sa podkožné krvácanie
• krvácanie do slizníc a kĺbov

 

Ďalšie príznaky nedostatku vitamínu C u detí:

• nepokojné správanie
• chudokrvnosť, znížená koncentrácia hemoglobínu
• objavujú sa poruchy kostnatenia a stav podobný krivici

Najlepším zdrojom vitamínu C je ovocie a zelenina. Vitamín C obsahuje väčšina citrusových plodov, paradajky, zemiaky, červená a zelená paprika, kivi, brokolica, jahody, ružičkový kel. Prijať odporúčanú dennú dávku sa zdá byť jednoduché. Konzumáciou piatich rozličných kúskov ovocia či zeleniny dostanete do svojho tela aj viac ako 200 mg vitamínu C. Ale… Vitamín C sa z potravín stráca počas dlhodobého skladovania a varenia, pretože účinky kyseliny askorbovej sa varením a rozpúšťaním vo vode postupne ničia. Účinnosť vitamínu C môže znížiť aj ohrievanie jedla v mikrovlnnej rúre.