Mandle 250 g

Kód: 1236
4,20 € / ks
Skladom

Mandle sú zdrojom mnohých živín, ktoré pomáhajú pri vývoji a zdraví ľudského mozgu. Nesolené nepražené v úplne prirodzenom stave.

Mnoho ľudí si myslí, že tuk predstavuje niečo negatívne. V skutočnosti sú niektoré z mastných kyselín nevyhnutné a môžu byť veľmi prospešné pre celkové zdravie. Telo si nedokáže samo vytvoriť vlastné mastné kyseliny, čo je dôvod, prečo ich musíme príjímať z potravinových zdrojov.

Mandle obsahujú dve veľmi dôležité mastné kyseliny, a to linolovú a linolenovú kyselinu. Tieto mastné kyseliny pomáhajú napríklad znižovať riziko zápalu.

Detailné informácie

Podrobný popis

Mandle 250 g

Mandle, sú bežne považované za orechy. V skutočnosti sú semenami ovocia z mandľovníka, krásneho stromu strednej veľkosti, ktorý má voňavé ružové a biele kvety. Podobne, ako broskyňa, čerešňa, či marhuľa, dáva mandľový strom ovocie s tvrdým semenom. Semeno mandľového ovocia je to, čo nazývame orieškom. Mandle sú bielej farby, obalené hnedastým plášťom a uzavreté v tvrdej škrupine. 

Mandle majú vyšší obsah vlákniny, vápnika, vitamínu E, riboflavínu a niacínu, než akýkoľvek iný druh orechov, tvrdí Jenny Heap - registrovaný dietológ pre riadenie mandlí v Kalifornii.

Bielkoviny sú konštrukčným prvkom našich svalov, kože a chrupavky. Ale tiež vykonávajú ďalšie metabolické funkcie, ako napríklad prenos kyslíka do krvi, alebo fungujú ako regulátor metabolických procesov. U kulturistov sú bielkoviny pravdepodobne najdôležitejším zdrojom na budovanie svalovej hmoty. Mandle obsahujú veľké množstvo bielkovín, čo ich robí veľmi užitočným doplnkom vo výžive športovcov.

Mandle sú fantastickým zdrojom mnohých vitamínov a minerálov, ako je napríklad fosfor. Fosfor má značný vplyv na pevnosť a odolnosť kostí, zubov a zároveň zabraňuje vzniku ochorení súvisiacich so starnutím, ako je osteoporóza.

Prítomnosť mangánu, medi a riboflavínu v mandliach zvyšuje energiu a urýchľuje metabolizmus. Ak ste na cestách, hrsť mandlí vám dodá dosť energie počas dňa bez zbytočného prejedenia sa kalórií a tuku.

V mixéri nasekajte mandle na požadovanú veľkosť - pridajte do jogurtu, či do ovsených vločiek.

TIP: mandle máčajte cez noc vo vode - ráno budú ľahšie stráviteľné. Prečo? Jednoducho povedané - namáčaním zvyšujeme nutričné vlastnosti mandlí a uľahčujeme telu ich trávenie.

Počas namáčania sa totiž udejú tieto dva procesy:

Uvoľnia sa inhibítory (brzdiče) enzýmov, ktoré síce pomáhajú, aby nevyklíčili v nesprávny čas a na nesprávnom mieste, ale pre človeka predstavujú nedostatočnosť uvoľňovania živín, ktoré sú v nich schované. Tieto brzdiče bránia akejkoľvek interakcii enzýmov s okolím, no voda im akoby dá signál, že už môžu rásť a začne sa proces klíčenia.

Deaktivácia kyseliny fytovej, ktorá na seba v našom tele viaže dôležité minerály ako zinok, železo, horčík, vápnik a iné a tak brzdí ich vstrebávaniu sa do krvi. Namáčaním do vody pomáhame jej množstvo eliminovať a necháme živiny prúdiť do nášho tela. Vodu by sme mali používať vždy studenú a ak mandle nechávame vo vode dlhšie ako cez noc, treba ju vymieňať za čerstvú. No nemali by sme ich nechať namočené dlhšie ako 2-3 dni, pretože hrozí strata živín.

Takto upravené mandle milujú aj deti a starší ľudia.

Postup:

  • Vložte mandle do veľkej misky.
  • Zalejte ich čistou prevarenou vodou, ktorú necháte najprv vychladnúť.
  • Na každé 2 až 3 dcl vody pridajte 1 čajovú lyžičku soli.
  • Zamiešajte, aby sa soľ rozpustila
  • Nechajte mandle namočené 7 hodín alebo cez noc.
  • Vodu sceďte a mandle opláchnite v čerstvej vode.
  • Následne môžete mandle buď hneď konzumovať, alebo vysušiť - pri max. 150°C a odložiť do chladničky do zásoby - v chlade vydržia týždeň.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie