Mandle 500 g

Kód: 727
7,80 € / ks
Skladom

Mandle sú zdrojom mnohých živín, ktoré pomáhajú pri vývoji a zdraví ľudského mozgu. Nesolené nepražené v úplne prirodzenom stave.

Mnoho ľudí si myslí, že tuk predstavuje niečo negatívne. V skutočnosti sú niektoré z mastných kyselín nevyhnutné a môžu byť veľmi pro spešné pre celkové zdravie. Telo si nedokáže samo vytvoriť vlastné mastné kyseliny, čo je dôvod, prečo ich musíme príjímať z potravinových zdrojov.

Mandle obsahujú dve veľmi dôležité mastné kyseliny, a to linolovú a linolenovú kyselinu. Tieto mastné kyseliny pomáhajú napríklad znižovať riziko zápalu.

Detailné informácie

Podrobný popis

Mandle 500 g

Mandle, sú bežne považované za orechy. V skutočnosti sú semenami ovocia z mandľovníka, krásneho stromu strednej veľkosti, ktorý má voňavé ružové a biele kvety. Podobne, ako broskyňa, čerešňa, či marhuľa, dáva mandľový strom ovocie s tvrdým semenom. Semeno mandľového ovocia je to, čo nazývame orieškom. Mandle sú bielej farby, obalené hnedastým plášťom a uzavreté v tvrdej škrupine. 

Mandle majú vyšší obsah vlákniny, vápnika, vitamínu E, riboflavínu a niacínu, než akýkoľvek iný druh orechov, tvrdí Jenny Heap - registrovaný dietológ pre riadenie mandlí v Kalifornii.

Bielkoviny sú konštrukčným prvkom našich svalov, kože a chrupavky. Ale tiež vykonávajú ďalšie metabolické funkcie, ako napríklad prenos kyslíka do krvi, alebo fungujú ako regulátor metabolických procesov. U kulturistov sú bielkoviny pravdepodobne najdôležitejším zdrojom na budovanie svalovej hmoty. Mandle obsahujú veľké množstvo bielkovín, čo ich robí veľmi užitočným doplnkom vo výžive športovcov.

Mandle sú fantastickým zdrojom mnohých vitamínov a minerálov, ako je napríklad fosfor. Fosfor má značný vplyv na pevnosť a odolnosť kostí, zubov a zároveň zabraňuje vzniku ochorení súvisiacich so starnutím, ako je osteoporóza.

Prítomnosť mangánu, medi a riboflavínu v mandliach zvyšuje energiu a urýchľuje metabolizmus. Ak ste na cestách, hrsť mandlí vám dodá dosť energie počas dňa bez zbytočného prejedenia sa kalórií a tuku.

V mixéri nasekajte mandle na požadovanú veľkosť - pridajte do jogurtu, či do ovsených vločiek.

TIP: mandle máčajte cez noc vo vode - ráno budú ľahšie stráviteľné. Prečo? Jednoducho povedané - namáčaním zvyšujeme nutričné vlastnosti mandlí a uľahčujeme telu ich trávenie.

Počas namáčania sa totiž udejú tieto dva procesy:

Uvoľnia sa inhibítory (brzdiče) enzýmov, ktoré síce pomáhajú, aby nevyklíčili v nesprávny čas a na nesprávnom mieste, ale pre človeka predstavujú nedostatočnosť uvoľňovania živín, ktoré sú v nich schované. Tieto brzdiče bránia akejkoľvek interakcii enzýmov s okolím, no voda im akoby dá signál, že už môžu rásť a začne sa proces klíčenia.

Deaktivácia kyseliny fytovej, ktorá na seba v našom tele viaže dôležité minerály ako zinok, železo, horčík, vápnik a iné a tak brzdí ich vstrebávaniu sa do krvi. Namáčaním do vody pomáhame jej množstvo eliminovať a necháme živiny prúdiť do nášho tela. Vodu by sme mali používať vždy studenú a ak mandle nechávame vo vode dlhšie ako cez noc, treba ju vymieňať za čerstvú. No nemali by sme ich nechať namočené dlhšie ako 2-3 dni, pretože hrozí strata živín.

Takto upravené mandle milujú aj deti a starší ľudia.

Postup:

  • Vložte mandle do veľkej misky.
  • Zalejte ich čistou prevarenou vodou, ktorú necháte najprv vychladnúť.
  • Na každé 2 až 3 dcl vody pridajte 1 čajovú lyžičku soli.
  • Zamiešajte, aby sa soľ rozpustila
  • Nechajte mandle namočené 7 hodín alebo cez noc.
  • Vodu sceďte a mandle opláchnite v čerstvej vode.
  • Následne môžete mandle buď hneď konzumovať, alebo vysušiť - pri max. 150°C a odložiť do chladničky do zásoby - v chlade vydržia týždeň.